Almelo, 20 februari 2023 – Kips heeft een nieuwe campagne ontwikkeld die erop is gericht consumenten ervan te overtuigen dat Kips Vega een feestje is op je boterham. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Alfred, regisseur Bodhi Le Belle en productiemaatschappij SuperEastherFeather en is te zien vanaf maandag 20 februari.
Marketing Manager Sanne Westdijk van Zwanenberg Food Group: “We zien dat consumenten bij de avondmaaltijd al vaker hun vlees vervangen door een vegetarisch of veganistisch alternatief. Maar bij ontbijt of lunch is dat veel minder het geval. Daar wil Kips verandering in brengen met deze campagne met als pay-off ‘Kips Vega, een feestje op je boterham’.
”Kips kiest daarbij voor een vrolijke insteek, zegt Westdijk: “We brengen een beetje onbevangen lol in de overwegend serieuze wereld van verantwoorde vleesvervangers. Met een product dat zo lekker is dat zelfs de grootste twijfelaars inhaken om mee te doen. Deze lol past niet alleen uitstekend bij het vrolijke Kips-merk, het draagt ook uit dat het vooral om genieten gaat.”
Kips maakt onder andere veganistische varianten van paté en filet americain. In de commercial maakt een vrouw een cracker met heerlijke Kips Vega Paté. Ze wil net een hap nemen als de bel gaat. Ze zet het bordje met de cracker op tafel. De hond kijkt met begerige ogen naar de cracker. De vrouw zegt ‘blijf’ tegen de hond, in de hoop dat de cracker er straks nog ligt… Maar als ze terugkomt, is haar bordje leeg. De hond kijkt haar onschuldig aan. Als ze het krakende geluid van een cracker hoort, zien we de echte dader: haar man zit op z’n knieën de cracker op te eten en doet een poging de hond als schuldige aan te wijzen.