Al geruime tijd zien we in de markt dat de consument steeds meer bezig is met gezonde voeding. We hebben daarom met Kips de afgelopen jaren gewerkt aan het opzetten van een segment “mager” onder Kips. Het eerste product in dit segment is Kips Kleintje Magere Smeerleverworst. Dit product is naast de huidige varianten van de Kips Kleintjes op de markt gezet. Met Kips Kleintje Magere Smeerleverworst heeft Kips laten zien dat we met een mager product de Kips consument weten aan te spreken.
Graag willen we het mager assortiment van Kips verder uitbreiden. Daarom hebben we ervoor gekozen om de 2 magere paté varianten van Linera toe te voegen aan het assortiment van Kips. Dit onder het motto: zelfde receptuur, zelfde kwaliteit, andere naam.
Dit betekent dat het assortiment van Kips straks zal bestaan uit de volgende varianten: Roompaté, Cranberry Paté, Magere Smeerpaté crème en Magere Smeerpaté Ardenner.
Om de producten dezelfde look & feel te geven wordt gestart met een re-brandingstraject bestaande uit 3 fases.
Na deze 3 fases zijn de Linera Smeerpatés omgezet naar Kips.
Het re-branden zal gebeuren in 3 fases van elk ongeveer 13 -16 weken. Per januari 2020 zal dit traject afgerond zijn. De consument wordt in de verschillende fases stap voor stap meegenomen in de re-branding van Linera naar Kips. De eerste fase stroomt nu de supermarkten in.
Hierbij alvast een voorproefje van de eerste 2 stappen van het re-branding traject.